Вітаємо Вас! Ви завітали на блог дитячої бібліотеки. Пропонуємо усім ознайомитись з найцікавішими моментами життя нашої бібліотеки.

Вітаємо Вас! Ви завітали на блог дитячої бібліотеки. Пропонуємо усім ознайомитись з найцікавішими моментами життя нашої бібліотеки.

Професія лікар

Відеоінтерв'ю з Гармидарем Віктором Володимировичем, завідуючим дитячим відділенням КП "Білозерська ЦРЛ"





Нарис про професіію лікаря-педіатра.

Кожен обирає професію ту, яка йому найбільше до душі. Як щодо мене,то мені подобається професія лікаря-педіатра. Адже все наше життя, починаючи з самого маленького віку, зосереджене в руках лікарів. Та найперше, що ми маємо розуміти - це хто ж такі лікарі. Лікар це медичний фахівець із повною вищою медичною освітою, який професійно займається — підтримкою або відновленням людського здоров'я, через запобігання, розпізнавання та лікування захворювань і травм. Це можливо завдяки ґрунтовним знанням з анатомії, фізіології, хвороб і лікування, науки медицини, його досвіту та практики — мистецтва медицини. А от лікарі-педіатри - це лікарі,що займаються здоров’ям дітей. Та яку ж роль відіграє ця професія в житті дитини та й в житті людини в цілому?
Ні в кого не викликає сумніву, що здоров’я дитячого населення є одним із найважливіших елементів економічного, соціального та культурного розвитку будь-якої країни. Ще з часів Радянського Союзу усі часто повторюють: «Діти – наше майбутнє», «Усе найкраще – дітям», мало замислюючись над глибоким змістом цих фраз. Яке майбутнє чекає на Україну, якщо нині частка дитячого населення віком до 16 років нижча за частку дорослих після 60 років, при тому що здоров’я підростаючого покоління з року в рік погіршується? До такої ситуації призвели економічні труднощі, зниження уваги до соціальних проблем, безперервне реформування системи освіти, проблеми ранньої трудової зайнятості, збільшення інтенсивності впливу на дітей і підлітків факторів екологічного та медико-соціального ризику, погіршення структури харчування, зниження ефективності проведення традиційних профілактичних заходів, висока захворюваність та збільшення числа соціально дезадаптованих дітей. І в цій ситуації нам ніяк не обійтися без педіатрів. Це дуже важка та відповідальна професія, але скільки користі приносить суспільству!!!
Для того щоб стати гарним педіатром потрібно:
1) Мати витримку та стальні нерви.
2) Вміти спілкуватися з дітьми та увійти в їхню довіру.
3) Виконувати свої обов’язки (не порушити клятву Гіпократа).
Обов’язки лікаря:
1) Сприяти охороні та зміцненню здоров’я людей,запобіганню і лікуванню захворювань, надавати своєчасну та кваліфіковану медичну і лікарську допомогу.
2) Безоплатно надавати першу медичну допомогу у разі нещасного випадку, гострого захворювання.
3) Своєчасно і кваліфіковано обстежувати і лікувати пацієнта.
4) Пояснити пацієнтові стан його здоров’я, ціль подальшого лікування і наслідки.
5) Дотримуватись вимог професійної етики.
6) Постійно підвищувати рівень професійних знань та майстерності.
7) Поширювати наукові та медичні знання серед населення.
Освіту можна отримати в медичному університеті імені О. Богомольця, який вважається найкращим на території України.
Ось така важка і в той же час відповідальна професія лікаря!!! Саме тому ця професія мені дуже подобається. Адже як приємно, коли тобі люди дякують за те, що ти вилікував маленьку людинку-дитину!!!

Шевченко Юлія – «лікар-педіатр», Білозерська РДБ.

Професіограма лікаря.
Домінуючі види діяльності:
- виявлення причин різних захворювань;
- надання своєчасної планової й екстреної медичної допомоги;
- діагностика і лікування хворих стаціонарно (у лікарнях) і амбулаторно (наприклад, у поліклініках);
- здійснення реабілітаційних і профілактичних заходів;
- упровадження нових препаратів і лікарських засобів;
- здійснення санітарно-просвітньої роботи серед населення;
- здійснення пропаганди, спрямованої на боротьбу з наркотиками, алкоголізмом, палінням;
- надання допомоги при формуванні здорового способу життя; розробка і впровадження нових методів діагностики і лікування різних захворювань.
Якості, що забезпечують успішність виконання професійної діяльності:
Здібності:
- високий рівень розвитку довільної уваги (здатність знайти навіть незначні прояви симптомів захворювання);
- добре розвита словесно-логічна довгострокова пам'ять (здатність у потрібний момент надати своєчасну медичну допомогу, порекомендувати лікарський засіб, необхідний для даного захворювання);
- здатність аналізувати факти і логічно мислити;
- ручна спритність при проведенні різних лікувальних процедур;
- швидкість реакції;
- психоемоційна стабільність і здатність переносити великі фізичні навантаження;
- вербальні здібності (уміння грамотно й у той же час доступно для пацієнта викладати свої думки).
Особистісні якості, інтереси і схильності:
- терплячість і витриманість;
- доброзичливість і привітність;
- відповідальність;
- акуратність;
- тактовність;
- оптимістичність;
- уважність;
- готовність у будь-який час надати потребуючим медичну допомогу;
- безкорисність.
Якості, що перешкоджають ефективності професійної діяльності:
- безвідповідальність;
- неуважність;
- егоїстичність;
- емоційна нестриманість;
- жорстокість;
- бридливість;
- нетерпимість;
- неуважність.
Області застосування професійних знань:
- науково-дослідні інститути;
- медичні установи (лікарні, санаторії, оздоровчі табори, поліклініки, пологові будинки, диспансери, реабілітаційні центри, травматологічні пункти, жіночі консультації, медсанчастини, оздоровчі пункти, амбулаторії, фельдшерсько-акушерські пункти);
- освітні установи (школи, дитячі сади і дошкільні установи, інститути, коледжі, технікуми, училища);
- соціальні організації (дитячі будинки, притулки, будинки старих і інвалідів, будинки дитини, дитячі центри творчості і дозвілля);
- підприємства;
- правоохоронні органи (суди, дитячі приймачі-розподільники, колонії, прокуратура, районні управління внутрішніх справ);
- МЧС, служби порятунку;
- військові організації.
Деякі професії, що можуть підійти людині з даним типом особистості:
- дієтолог;
- психотерапевт та інші.
                                                          БУКЛЕТИ





                                                  Відеопрезентація "Професія лікар"

                       


Сценарій до відео презентації «Лікар».
(На сцені за столом сидить дівчинка-лікар, пише, переглядає знімки). Стук в двері.
 (Хлопчик сідає)
Х.(схвильовано)  Лікаре,  допоможіть. Щось нерви зовсім розклеїлись..
Д.(щупає пульс, уважно вдивляється в обличчя)  Що з вами? Ви такий блідий. Що вас мучить, так?                                                                                                              Х.Та бачите, саме сьогодні я стою на порозі великого рішення…
  Д.Що саме ви маєте на увазі?
Х.Я не можу ніяк вирішити, ким я хочу стати. Зовсім не сплю, все думаю, та думаю…Мене так замучило безсоння.
Спочатку я хотів бути вчителем. Адже вчитель - це дуже-дуже важлива людина для всіх. Він багато знає, до нього всі прислухаються.
Д.Це дуже правильний вибір.
Х.Авжеж.. Все так і було б, Якби одного разу з татом я не поїхав до бабусі на машині.
Д.І що ?.Тепер ви хочете стати водієм???????
Х. Та ні ж!!!Тепер я захотів стати міліціянтом, даїшником. Ну ви розумієте,чому.
Д.А…Здогадуюсь. То це вже ваш вибір остаточний???
Х.Та як би ж..
Д. Що, ще щось??????
Х.Так(ніяковіє). Тут мені сподобалась одна дівчина..
Д.І ви вирішили стати модельєром.
Х.Та ні . Вона така, ну дуже розумна, їй все треба знати, скільки планет на землі, як розмножуються медузи..
Д.АААААА. То я , здається здогадуюсь. Тепер ви хочете стати ученим.
Х.Так. саме так.. Але…
Д.Що ще щось?
Х. (замислюється) А що треба, щоб стати лікарем???????
Д.О, юначе. Хто такий лікар?
  -   Лікар----це….(відео, «Кто такой врач?»,(2 фраг. відео)
 -  Це дуже важливий вибір в житті відео (фраг. 1,відео)
  -  Щоб стати лікарем, треба всім серцем хотіти бути лікарем (фр 3 відео)
    - І треба дуже – дуже любити людей ( фр.5 відео)
-  Саме головне в цій професії – це мати добре серце (фраг.4 відео)
(песня в «Этом мире доброта», кусок цього мульт.)


Список літератури. Професія лікар.

1. Александров А. А. Профилактика сердечно-сосудистых заболеваний в молодом возрасте. – М.: Медицина, 1987.

2. Александров К.М. Варикозное расширение вен: методы лечения и профилактика.- СПб.: ИД «Невский проспект», 2006.

3. Анестезіологічне забезпечення та інтенсивна терапія у дитячій кардіохірургії: Наук.-практ. вид. - К.: Вища школа, 2002.

4. Бородий Н. К. Алкоголь и здоровье. – К.: Здоров`я, 1986.

5. Вагнер Р. И. Валдина Е. Я. Не кури. – М.: Медицина, 1979.

6. Васильева А. Болезни почек быть или не быть.- СПб.: ИД «Невский проспект», 2007.

7. Верхратський С.А. Історія медицини.- К.:Здоров′я, 2011.

8. Вишневский А.А. Болезни позвоночника: взгляд современной медицины.- СПб.: ИК «Невский проспект», 2007.

9.Зверев И. Д. Книга для чтения по анатомии, физиологии и гигиене человека. Пособие для учащихся. Под. ред. д-ра биол. Наук Л. В. Лагманизовой. - М.: «Просвещение», 1971.

10. Жолондз М. Я. Победить гипертонию. Прозрение: причина не в спазмах сосудов! – СПб.: «Издательство «ДИЛЯ», 2006.

11. Жолондз М. Я. Победить остеохондроз. Устранение блокад межпозвонковых дисков.- СПб.: «Издательство «ДИЛЯ», 2005.

12. Ільїна С. І. Здоров`я на вашому столі. – 2-е вид., перероб. і доп. – К.: Здоров`я, 2000.

13. Комаровский Г. О. Книга от кашля: о детском кашле для мам и пап. – Харьков: Изд-во КЛИНИКОМ, 2009.

14. Кудашева В. А. Чудесная дзета, или Как стать стройными: Кн. для учащихся. – М.: Просвещение, 1991.

15. Лебедев А. П. Букварь по здоровью взрослых украинцев. – Херсон: Айлант, 2012.

16. Лебедев А. П. Основы здоровья взрослых украинцев. – Херсон: Айлант, 2012.

17. Мамченко Г.Ф. Посібник із самооздоровлення. Життя і лікування згідно із законами природи.- К.: Здоров′я, 1999.

18. Медицина: Дит. енциклопедія. /Авт. – упоряд. Н. Ю Буянова; Худож.: О. В. Кардащук, Т. В. Березкіна та ін. - К.: Школа, 2003.

19. Михайлов В. С., Палько А. С. Выбираем здоровье! – М.: Мол. Гвардия, 1985.

20. Семененков Ю. Л., Кельманская С. И. Курение и туберкулез легких. – 2-е узд., перераб. и доп. – К.: Здоров`я, 1986.

21. Стручкова В.Н. Мигрень. Современный взгляд на лечение и профилактику.- СПб.: ИГ «Весь», 2005.
22. Филиппов А.В. Болезни сердца. Современное лечение и профилактика. –СПб.: «Невский проспект», 2006.

23. Хочу быть здоровым: справ. Изд\ П.Г.Отрощенко, В.О.Мовчанюк.-К.: Лыбидь, 1991.

24. Чайковський Ю. Б. Розгадки таємниць людини. Від Гіппократа до сьогодення: Розповіді: Для серед. та ст. шк. віку. – К.: Веселка, 2004.

Вебресурси:








Немає коментарів:

Дописати коментар